TicToc
Felix is zestien, een stoere jongen die houdt van fitness en sport. Maar als hij foto’s van vroeger bekijkt, kan hij nauwelijks geloven dat hij dat zorgeloze kind was. Want Felix heeft het syndroom van Gilles de la Tourette en dat maakt het leven zwaar. Het wordt nog zwaarder door het onbegrip dat hij vaak tegenkomt, mensen die hem beledigen en direct hun oordeel klaar hebben. Het maakt hem kwaad en ongelukkig. Hij wil graag duidelijk maken wat Tourette echt is.
Dit sobere, maar met veel aandacht gemaakte portret wisselt ontboezemingen van Felix af met momenten waarin hij gewoon zichzelf is. Met een vriend kletsen over wat hem bezighoudt, of een partijtje sparren. Hij wil zich kunnen verdedigen, vertrouwt hij ons toe. Soms lijkt hij zelfs ontspannen, op andere momenten wordt hij overweldigd door de tics en schiet hij in een bijna spastische kramp. Dan voelt alles onwerkelijk, vertelt hij, en laat zijn littekens zien. De zorgvuldige fotografie onderstreept het intieme karakter van dit respectvolle portret.