Soljonnyje sljozy toerana
Eens te meer verwijst SOLJONNYJE SLJOZY TOERANA naar de problemen van het Aralmeer die het gevolg zijn van een van 's werelds grootste ecologische rampen. De vernietiging zou ook gevolgen kunnen hebben voor de unieke fauna van dit gebied. Wordt er in deze documentaire uiting gegeven aan gevoelens van spijt of van hoop op redding? Is het een requiem of een lofzang op het eeuwige leven? Deze film is een waarschuwing, een document, een vraag.