Life Almost Wonderful
De gebroeders Liliev delen dezelfde achternaam, maar daar houdt de overeenkomst wel ongeveer op. Ze hebben zelfs niet dezelfde vader: hun naam komt van hun moeder Lily, die niet meer leeft. De oudste broer Alexander is kapper, draagt graag make-up en doet mee aan knipwedstrijden. Middelste broer Bobby koos voor een leven als monnik, maar vindt het moeilijk zich aan de geloften te houden. De jongste broer James is een beetje een macho, gaat misschien trouwen met zijn vriendin en wil tv-ster worden. De enige die hen af en toe bij elkaar brengt is hun oma, Lily’s moeder. Bijvoorbeeld om het graf van hun moeder te bezoeken. Zij vertelt over hun jeugd, hun afwezige moeder, hun en haar ontberingen. Ondertussen observeren we de broers in hun dagelijkse doen en laten. Hun afzonderlijke levens in het grauwe Bulgaarse Sofia zijn op het eerste gezicht misschien niet opmerkelijk. Hun broederschap en familiegeschiedenis verlenen er echter een bijzondere glans aan, zo toont regisseur Svetoslav Dragonov op subtiele wijze. De camera kijkt zoals de ogen van de grootmoeder: kalm en berustend. Ligt geluk in het verschiet? Je kunt altijd blijven hopen.