News from Number 10
Met NEWS FROM NUMBER 10 kijkt regisseur Michael Cockerell, in navolging van D. A. Pennebaker en Chris Hegedus (THE WAR ROOM) en Niek Koppen (DE KEUKEN VAN KOK), achter de schermen bij de politiek. Hij filmt in de ambtswoning van premier Tony Blair op Downing Street 10, die doorgaans niet voor camera’s en het publiek toegankelijk is. In het voorbijgaan heeft Tony Blair af en toe tijd voor een kort gesprek, maar de aandacht richt zich vooral op zijn perssecretaris Alistair Campbell. Tijdens het maken van de documentaire wordt de rol van ex-journalist Campbell zelf steeds meer een onderwerp van debat in de pers. Cockerell volgt deze ontwikkelingen van binnenuit. Van de voorbereidingen bij het beladen bezoek van de Russische premier Vladimir Poetin, waarbij tot in detail de gelegenheden voor foto’s worden geregisseerd, tot de dagelijkse briefings voor de zogenaamde lobby-journalisten, een vaste groep politieke verslaggevers van alle grote dagbladen.