A pessoa é para o que nasce
'In onze dromen zien we alles. De wolken. De sterren. De groene velden. Maar dan worden we wakker. Oh God.' De drie vrouwen die met zingen en bedelen hun geld bij elkaar schrapen in Campina Grande, Brazilie, zijn vanaf hun geboorte blind. De titel A pessoa é para o que nasce (je bent waarvoor je geboren bent) is een Braziliaanse variant op het Nederlandse 'wie voor een dubbeltje geboren is...' De drie verkondigen de spreuk berustend, al geven ze toe dat het ook fijn zou zijn als er iemand voor hen zou zorgen. Roberto Berliner regisseert documentaires en videoclips en zijn korte film A pessoa é para o que nasce begint als een clip met een montage van het moois dat de blinde vrouwen in hun dromen te zien krijgen. Uit het gesprek dat volgt blijkt hun plezier in he zingen, hun kinderlijke blijdschap wanneer ze opmerken dat het licht aan en uit wordt gedaan, en hun acceptatie van het feit dat wie voor een dubbeltje geboren is, nu eenmaal nooit een kwartje wordt.