Highway Courtesans
Aan het begin van de documentaire wordt een fragment vertoond van een elegant dansende vrouw. Tussentitels leggen uit dat honderden jaren geleden arme dorpsmeisjes populair werden als courtisanes in de paleizen van Centraal-India om geld te verdienen voor hun familie. Het werd een eeuwenlange familietraditie – de afstammelingen van deze courtisanes heten Bachara en leven in enkele honderden dorpen. Regisseur Mystelle Brabbée volgde één van hen, de zeventienjarige Guddi. Guddi wordt in de loop van de documentaire steeds zelfverzekerder en openhartiger. Ze wordt verliefd, maar krijgt geen toestemming van haar familie. En ze gaat werken als lerares op de dorpsschool en weet zich zo – voorlopig – aan haar lot te onttrekken.