Brother Number One
In 1978 verdween de Nieuw-Zeelandse zeiler Kerry Hamill, samen met twee collega's, spoorloos tijdens een trip van Australië naar Zuid-Oost Azië. Zijn boot blijkt te zijn overmeesterd door leden van de Rode Khmer, de ultra-Maoïstische groepering die Cambodja tussen 1975 en 1979 in zijn brute greep had. Eén zeiler, de Canadees Stuart Glass, werd direct neergeschoten, maar Kerry en Engelsman John Dewhirst werden naar de beruchte Tuol Sleng gevangenis in Phnom Penh overgebracht, waar zo maandenlang werden vastgehouden en gemarteld voordat ze uiteindelijk werden omgebracht. In 2010 krijgt Kerry's jongste broer Rob, Olympisch roeier, de zeldzame kans te getuigen in het Cambodja-Tribunaal. 31 jaar na dato worden vijf hoofdschuldigen aan de grootste, 'vergeten' genocide van de twintigste eeuw eindelijk berecht. Onder hen is gevangeniscommandant Kameraad Duch (Kaing Guek Eav), die de order gaf tot de executie van Rob en John - en de 14.000 andere gevangenen die in Tual Sleng omkwamen. Rob Hamill reist, samen met de filmmakers, voor het eerst naar het land waar zijn broer vermoord werd. Hij bereidt zich voor op zijn getuigenis door de archieven in te duiken en mensen te spreken die ofwel slachtoffer werden, of op een of andere manier actief waren onder het vierjarige regime van Pol Pot, toen bijna twee miljoen Cambodjanen de dood vonden. Gedurende Robs emotionele, persoonlijke onderzoek, vormt zich via foto's en getuigenissen een angstaanjagend beeld van een nationaal trauma waarbij ieder Cambodjaans gezin familieleden verloor.