The Wait
Scholiere Rokhsar voelt zich thuis in Denemarken en is na vijf jaar volledig geïntegreerd, maar als kind van uitgeprocedeerde asielzoekers dreigt ze te worden uitgezet, terug naar Afghanistan omdat de autoriteiten niet geloven dat zij daar gevaar zullen lopen. De film volgt haar op de voet terwijl zij, als het enige familielid dat Deens spreekt, contact heeft met advocaten, de immigratiedienst en andere instellingen. In een observerende, maar ook intieme stijl toont de documentaire de compassie van Rokhsars vrienden, kennissen en buren, maar ook de onverbiddelijkheid van het strenge Deense asielbeleid.