The Mangoes
Jakarta, de hoofdstad van Indonesië, is een trekpleister voor transseksuelen. Mohammad Zein, alias Renita, leeft hier op een paar vierkante meter waar ook haar kapsalon is gevestigd. Hier komen de vrouwen en kinderen uit de buurt om hun haar te laten doen. Ze heeft veel vriendinnen die ook transseksueel zijn. Hangend op matjes en kussens bespreken ze de politiek, het bestaan als transseksueel in Jakarta, het mondaine leven zoals zij zich dat voorstellen en de laatste mode. Het leven kabbelt rustig voort, zonder al te veel ups en downs. Maar Renita, of Reni zoals ze wordt genoemd, werd ook ooit aangesproken als Mohammad. Dat was toen hij nog bij zijn ouders in de stad Palu op Sulawesi leefde. Twintig jaar terug. Tot zijn vader hem de keuze gaf: of je bent een man, of je bent niet mijn zoon. Sindsdien heeft hij zijn familie en geboorteplaats niet meer gezien. En nu wil Reni ernaar toe. In de documentaire gaan de maker en de hoofdpersoon af en toe met elkaar in gesprek, maar echt aanwezig is de regisseur niet. Het blijft een zeer intiem kijkje in het gecompliceerde leven van een transseksueel, waarin de maker zich bescheiden opstelt.