Outside In
Na de scheiding van haar ouders volgen de veranderingen in het leven van Emma elkaar snel op. Dat er nu thuis geen ruzies meer zijn is positief, maar ze moet wel aan heel veel nieuwe dingen tegelijk wennen. Het nieuwe huis van haar moeder en de nieuwe vriendin van haar vader, bijvoorbeeld.
In fragmenten uit haar audiodagboek vertelt ze hoe zij de breuk beleeft, terwijl de beelden laten zien hoe ze buitenshuis – op de schietbaan, in haar eentje op de hei of in een boom met een vriendin – rust vindt. Aan haar ouders heeft Emma niet zoveel; die zijn te druk met zichzelf in de weer om haar te kunnen helpen. Maar in deze turbulente periode ontdekt ze hoe ze op andere manieren ruimte kan scheppen voor haar gevoelens.