Toto and His Sisters
De negenjarige Toto woont met zijn zussen Ana (17) en Andreea (14) in een nauwelijks bewoonbare flat in een buitenwijk van Boekarest. Toto’s moeder zit al vier en een half jaar vast in de gevangenis wegens drugshandel, en zijn ooms gebruiken de achtergelaten woning als ontmoetingsplaats voor drugsgebruik en -handel. De Duits-Roemeense filmmaker Alexander Nanau blijft dicht op de huid van deze drie Romakinderen aan de onderkant van de samenleving. Hij vertelt zijn verhaal grotendeels vanuit hún perspectief: op kinderooghoogte. Ook verwerkt hij beelden uit het videodagboek van Andreea, dat ze bijhoudt met een van hem gekregen camera. Het resultaat is een intieme en meeslepende impressie van hun dagelijks leven. We zien Toto op een vies slaapbankje, liggend naast iemand die een shotje zet. We volgen hem naar de ‘kinderclub’, waar hij niet alleen leert lezen en klokkijken, maar ook streetdancen. Zal het hem lukken om te ontkomen aan de greep van armoede en drugsverslaving? Tot aan het einde toe wordt de kijker heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.