Underdown
In de betonnen jungle van Beiroet probeert de karaktervolle taxichauffeur Abu Hussam zich staande te houden. Hij droomt ervan een dak boven zijn hoofd te hebben, maar tot die tijd slaapt hij op straat en rijdt hij met rokende motorkap door de straten van Beiroet. Alcohol biedt troost, voor even. De stadse chaos past hem wel, zegt hij, want “als er in dit land orde bestond, zou ik niet kunnen drinken en rijden tegelijk.”
De weggelopen Syrische jongen Ali heeft er verderop in de stad voor gekozen om alleen op straat te wonen. Hij houdt van de zee en zijn vermiste vriend Azzam, op wie hij dag in dag uit aan het wachten is. Als derde ontmoeten we Samya die, tussen het whiskydrinken door, geld zoekt voor de operatie van haar bijna blinde moeder. Net als Abu Hussam en Ali hoopt ze op betere tijden, en soms breekt inderdaad even het licht door. Filmmaker Sarah Kaskas componeerde ook de sterke soundtrack van Underdown, die daarnaast muziek van de Libanese band Kinematik bevat.