Land of the Free
Voor de meeste inwoners van de wijk South Los Angeles is het leven zwaar. Schietpartijen en drugsdelicten zijn aan de orde van de dag en het is moeilijk om te ontkomen aan de vicieuze cirkel van armoede en criminaliteit. Hier volgt Land of the Free drie ex-gedetineerden en hun geliefden in de eerste twee jaar na hun vrijlating. De 42-jarige Brian komt vrij na een gevangenisstraf van 24 jaar. Hij is vastbesloten om op het rechte pad te blijven en gaat vol goede moed op zoek naar werk en nieuwe contacten. Juan is 18. Ook hij staat aan het begin van een nieuw leven wanneer hij na zijn voorwaardelijke vrijlating intrekt bij zijn vriendin en hun pasgeboren dochtertje. Cezanne is moeder van drie kinderen, onder wie Gianni van zeven. Alle drie komen ze bij een support group, waar ze therapie en praktische hulp krijgen en steun bij elkaar vinden. In drie geschiedenissen die elkaar regelmatig spiegelen ontstaat een ontroerend en intiem portret van de ex-gedetineerden en hun families, terwijl ze proberen hun plek in de samenleving te hervinden.