With Love From Truman
De Amerikaanse schrijver Truman Capote (1924-1984) ontlokte in binnen- en buitenland veel heftige reacties met zijn boek ‘In cold blood’ uit 1966, een ‘waar gebeurde roman’ over een gruwelijke moord op een echtpaar en hun twee kinderen in 1959, geschreven aan de hand van de officiële gerechtelijke stukken, op band vastgelegde interviews en brieven van de twee jonge, tot de doodstraf veroordeelde moordenaars. Deze film is een verslag van een interview dat een journaliste naar aanleiding van het verschijnen van dit boek met de schrijver maakte, in zijn huis aan de kust. Capote vertelt open en met veel gevoel voor humor over zijn boek en de opvatting over literatuur die daaraan ten grondslag ligt - een methode die sterke overeenkomst vertoont met de manier van werken die de gebroeders Maysles voorstaan.