All Inclusive
Gymnastiek op het zonnedek, een polonaise door het restaurant of op de foto met de kapitein: het klokje rond is er wat te beleven tijdens een cruise. In de schoonheidswedstrijden voor de kids zijn alle meisjes een prinses en alle jongetjes een kapitein. Waar vroeger de exotische bestemmingen en de luxe van een drijvende hotelkamer op zichzelf een aantrekkingskracht hadden, hoef je tegenwoordig de kolossale schepen niet meer af voor je vermaak. De cruise is massavermaak geworden, dat de oceanen overspoelt met varende vakantieforten die elkaar naar de kroon steken in luxe interieurs en non-stop entertainment.
Voor regisseur Corina Schwingruber Ilić is de cruise een microkosmos van onze maatschappij in een zeer beperkte ruimte, waar de essentiële tegenstellingen van deze tijd op elkaar botsen: rijkdom en armoe, massa en eenzaamheid, cultuur en commercie, natuur en kunstmatigheid. Haar scherp gekadreerde, vaak lichtelijk absurde beelden worden gepresenteerd zonder commentaar, maar dragen wel degelijk een oordeel in zich: wat een vreemde diersoort, de mens!