The Last Hunt
Antonio 'Pit' Allard roept het elk jaar weer: dit wordt de laatste keer. De jaren beginnen te tellen, het lichaam voelt strammer en vermoeider. Zolang hij zich kan herinneren, trekt Pit zich 's zomers terug in een blokhut in de dennenbossen van Québec, Canada. Hij beoefent er de eeuwenoude kunst van het jagen. Hazen, patrijzen, zelfs een reuzeneland: hij wist ze allemaal te strikken. Zijn kleinzoon Alexi Hobbs, een stadsjongen uit Montreal, vergezelt Pit met de fotocamera op diens 'laatste' missie. De schilderachtige portretten van zijn grootvader-in-actie illustreren een geschreven verhaal over diens leven. Alexi geeft in zijn interactieve fotoboek het lezen en kijken op de tablet een nieuwe dimensie. De tekst laat zich lezen door van boven naar beneden te scrollen. Tegelijkertijd schuiven de foto's, als een filmrol, van links naar rechts over het scherm, afgewisseld door warme, in aquarel geschilderde animaties. In de liefdevolle hommage die Alexi zo aan zijn grootvader brengt, reflecteert hij op existentiële kwesties: de kracht van familiebanden, de hang naar de vrijheid van de natuur, de spiritualiteit van de jacht en de connectie tussen jagen en fotograferen. Want wat Pit en Alexi voor alles bindt, is hun oog voor detail: een ritselend twijgje of de kronkelende rimpels van een hand.
Om de interactieve webversie te bekijken, moet je Flash Player inschakelen. De versie voor iPad is alleen beschikbaar in Canada.