Shesh patu'ach, esrim ve'echad sagour
De stad Beer Sheva ligt in een woestijngebied in het Zuiden van Israël. Buitende stad staat de beruchtste gevangenis van het land. Gedetineerden spreken over'een levende hel'. In 1991 brak onder de gevangenen een opstand uit omdatgevangeniscommandant Ron Levkovitch de discipline wilde aanscherpen. Twee jaarlater werd Levkovitch als commandant opgevolgd door Shlomo Tweezer. De wisselingvan de wacht zorgt voor nieuwe onrust onder de gevangenen, die over zichzelfspreken als 'wandelende Scud?raketten'. Al snel blijkt echter dat Tweezer uit anderhout is gesneden dan zijn voorganger: hij legt de nadruk op de dialoog metgevangenen en gelooft in reclassering. Filmmaker Amit Goren verbleef een half jaar inde Beer Sheva gevangenis. De film volgt enkele in gedrag en karakter sterkuiteenlopende gevangenen en schetst een indringend beeld van het leven in degevangenis.