Wznosze pomnik
Het verhaal van een boer uit het dorp Znamirowice in de provincie Nowy Sacz. Tussen 1968 en 1971 bouwde hij eigenhandig een brug tussen twee heuvels bij hem in de buurt. Hiermee wilde hij een levensmonument nalaten. Een conflict met zijn buren verhinderde hem zijn project af te maken.