Prijs de zee
Het Nederlandse landschap is voor veel Nederlanders maar gewoontjes, maar deze film laat de kracht en de schoonheid van het typische polderland aan het oog van de kijker voorbij trekken. De nadruk wordt gelegd op de elementen wind en water, die voor Nederland zo onontbeerlijk zijn. Een land waarin de molenaar maalt, de boerin de geit melkt en de klokken van de kerk de soundtrack maken van deze videoclip van het Nederlandse leven van vroeger. Hoewel de film meer metaforisch dan verhalend is, zullen de filmische beelden van het Nederlandse landschap zeker beklijven, zozeer wordt de loftrompet gestoken over het Hollandse landschap.