Spectral Transmissions: Love Bends Time
Twee jaar geleden traden performers/filmmakers Michael Palmieri en Donal Mosher op bij ‘IDFA on Stage’ met Spectral Transmissions, een multimediale performance waarin spookverhalen dienden als troost in bange covid-tijden. Nu zijn ze terug met een nieuwe editie. Dit keer staat niet zozeer angst of horror centraal, maar de ongrijpbare, soms griezelige kracht van liefde. Van jeugdvriendschappen tot familiebanden en liefde voor dieren – in menig spookverhaal is liefde de kracht die tijd kan buigen.
Mosher en Palmieri vroegen diverse muzikanten, filmmakers en kunstenaars om bijdragen rond dit thema. Zo verkent multimedia-artiest Chloe Abrahams de vreemde wereld waarin ze terechtkomt als ze slaapwandelt. Filmwetenschapper Dorota Lech vertelt op intieme wijze over een erfstuk dat familietradities, Poolse folklore, een pandemie en een oorlog in zich verenigt.