The White Diamond
THE WHITE DIAMOND is een film over de gewaagde ontdekkingstocht tussen de boomkruinen van het regenwoud met een nieuw luchtvaartuig – de Jungle Airship. Piloot Graham Dorrington maakt een tocht naar de reusachtige Kaieteur-waterval in het hart van Guyana, waar hij hoopt in zijn met helium gevulde uitvinding over de boomtoppen te kunnen vliegen. Deze logistieke tour de force is niet zonder risico. Werner Herzog is aan boord om het unieke verhaal vast te leggen en te vertellen van een luchtvaartuig dat koers zet naar de Verloren Wereld van het ongerepte regenwoud in dit nog nauwelijks verkende gebied.