Zycie jest piekne
Het denkbeeld dat de angst voor kernwapens een donkere schaduw werpt over het hedendaagse leven wordt in deze film uitgedragen door contrasten in beeld en geluid. Beelden van zorgeloze mensen op vakantie worden begeleid door treurige en neerslachtige muziek, terwijl bekende populaire liedjes op ironische wijze commentaar leveren op de verschrikkingen van concentratiekampen en kernexplosies. De film is bedoeld als een protest tegen massa-vernietigingswapens.