Stone Dream
De Chinese boer Liu was in 1965 de hoofdpersoon in een documentaire van Chen Yao-Chi. Nu, enkele tientallen jaren later, wordt hij opnieuw gefilmd, nadat de regisseur Hu Tai-Li hem toevallig heeft herkend als de harde werker in Chen’s film. STONE DREAM registreert het dagelijkse leven van Liu en zijn gezin en schetst door middel van gesprekken met de hoofdpersoon en diens buren een beeld van de complexe etnische verhoudingen in Taiwan, waar veel Chinezen wonen, die gezinnen hebben gevormd met de oorspronkelijke bevolking. Als zijn vrouw sterft, wil de inmiddels oud geworden Liu terug naar zijn vaderland, maar tegelijkertijd beseft hij dat hij zich daar niet meer thuis zal voelen.