Wrestling Alligators
James Billie jaagt met blote handen op alligators, is muzikant, soldaat en dichter. Maar vooral is hij sinds 1979 de charismatische leider van de Seminoles, de oorspronkelijke bevolking van de staat Florida. James voelde zich als jongeling begaan met zijn volk en maakte zich zorgen om de hoge werkloosheid en het beperkte toekomstperspectief. Hij stelde zich verkiesbaar en kwam met een plan om zijn volk uit het slop te trekken: gokken. In 1979 opende hij de eerste bingohal in een indianenreservaat. Met de legalisering van kansspelen kregen de Seminoles plotseling een inkomen; het maakte Billie ongekend populair bij zowel zijn eigen volk als daarbuiten. Zijn innemende en kleurrijke persoonlijkheid zorgt dat hij steun krijgt uit grote delen van de Amerikaanse bevolking. Met hulp van prachtige archiefbeelden van Billie in zijn jonge jaren en interviews met hooggeplaatste personen zowel binnen als buiten de Seminoles community, ontstaat een portret van een man die met twee benen in de inheemse geschiedenis én het moderne Amerikaanse leven staat.