Mauvaise conduite
MAUVAISE CONDUITE handelt over de seksuele repressie binnen de Cubaanse samenleving, in het bijzonder over de homofobische kanten ervan. Volgens de makers wordt seksualiteit, en vooral homoseksualiteit, in het Cuba van na de revolutie als een produkt van een decadente maatschappij beschouwd. Vanaf het begin van de revolutie zou men hebben geprobeerd om homoseksualiteit gelijk te stellen aan corruptie, drugs en prostitutie. In 1965, nadat Cuba banden is gaan onderhouden met de Sovjetunie, werden werkkampen gesticht, de Unidades Militares de Ayuda a la Producción (UMAP). Deze waren bedoeld als heropvoedingscentra voor homoseksuelen, personen 'met extravagant gedrag' en verder iedereen die zich schuldig maakte aan 'slecht gedrag'. In deze film worden komen verschillende personen aan het woord, waaronder: Susan Sontag, Herberto Padilla, Reinaldo Arenas, Guillermo Cabrera Infante, Juan Goytisolo en Fidel Castro.