Trophy
De jacht op groot wild in Afrika is de afgelopen decennia uitgegroeid tot een industrie waar heel veel geld in omgaat en waar voor- en tegenstanders elkaar fel bestrijden. De makers van Trophy wisten diep door te dringen in deze wereld. Ze zijn bij een veiling waar voornamelijk Amerikanen enorme bedragen bieden op licenties voor het doden van een dier uit the big five. Een van hen verkondigt dat het doodschieten van dieren een door God gegeven recht is. Hij schiet onder meer een olifant en droomt van zijn ultieme jachttrofee: een mannetjesleeuw. John Hume probeert in zijn reservaat 1400 neushoorns tegen stropers te beschermen door elke twee jaar hun hoorns af te zagen. Hij is ervan overtuigd dat hij de neushoorn zo voor uitsterven behoedt en gaat een juridisch gevecht aan met de regering om de hoorns legaal te kunnen verkopen en zo het houden van de dieren te bekostigen. Met oogstrelende natuurbeelden, aangrijpende jachtscènes en interviews schetsten de makers een complex beeld, dat nog meer vragen oproept dat beantwoordt.