Het Prins Bernhard Fonds helpt I II III
In 1973 maakte Ed van der Elsken in opdracht van het Prins Bernhard Fonds een kort filmpje dat een oproep is om, ten behoeve van het Prins Bernhard Fonds, geld te geven voor de Anjercollecte. Terwijl Van der Elsken vertelt dat het Prins Bernhard Fonds niet alleen de bekende culturele instituten helpt, maar dat zeventig procent van het geld naar muziekscholen, jeugdverenigingen, buurthuizen, fanfares, harmonieën, drumbands, toneel- en operetteverenigingen, pottenbakkers, amateur-archeologen en film- en fotoclubs gaat, zien en horen we een jeugdorkest van ongeveer vijfentwintig blazers.