Offset: Boiler Room
Headsets, computerschermen en een dashboard met verkoopstatistieken. Dit ziet eruit als een callcenter. Maar in plaats van je te overstelpen met aanbiedingen van verzekeraars of telefoonabonnementen, verkoopt dit callcenter nieuwe vormen van carbon offsetting, die de kapitalistische logica op zijn kop zetten.
In deze hybride installatie van kunstenaars Tega Brain and Sam Lavigne zijn de rollen omgedraaid. Jij wordt de verkoper en je klanten zijn de bedrijfshoofden van de grootste uitstoters. Je doel is om hen offsets te verkopen die worden gegenereerd door ‘industriële sabotage bij wijze van tijdelijke CO2-opslag’, een methodologie waarin koolstofkrediet uit directe actie wordt berekend.