Nelson the Piglet
Nelson is een minivarken. Tenminste, dat werd gezegd toen het gezin Verbeek het schattige biggetje destijds kocht. Maar zeven jaar en een verrassend aantal kilo's later blijkt Nelson een probleem. De buurt en de woningbouwvereniging vinden het niet kunnen, zo’n groot, stinkend beest in een rijtjeshuis. Brandon wordt op school gepest vanwege zijn huisdier.
Als de media lucht krijgen van Nelson, verandert alles – het gezin krijgt zelfs landelijke bekendheid en wordt een internethit. Filmmaker Anneke de Lind van Wijngaarden (Hoe Nikita een paard kreeg) volgt de familie bij alle perikelen, met liefdevolle close-ups van Nelson, die verbijsterd is over alle commotie die hij veroorzaakt.
Soms voelt deze blijmoedige documentaire bijna als een korte speelfilm, door de manier waarop de spanning is opgebouwd en de introductie van alle verschillende personages, onder wie de politieagent die komt kijken of de buren terecht klagen over stankoverlast.