Me & My Matchmaker
Nadat hij in 1992 een artikel had geschreven over een matchmaker uit Boston, vatte filmmaker Mark Wexler het idee op om over het onderwerp van gearrangeerde huwelijken een documentaire te maken. Wexler: "Aanvankelijk wilde ik een film maken over de stereotype man die op zoek is naar de perfecte vrouw. Ik was benieuwd wat het idee van aantrekkingskracht en romantische liefde nou eigenlijk inhield". Wexler kwam in contact met Irene Nathan, een koppelaarster uit Chicago, die volgens een eeuwenoude joodse traditie al 285 huwelijken tot stand bracht. De film beslaat een periode van achttien maanden uit het leven van deze kleurrijke vrouw. Ook maken we kennis met een aantal van haar cliënten. Op één van hen wordt de filmmaker zelf verliefd. We zijn getuige van hun toenaderingspogingen en hun pijnlijke breuk. Gedurende de film verandert ook de relatie tussen Filmmaker Mark Wexler en Irene Nathan van toon. Door deze persoonlijke wending werpt de film niet alleen een blik op de thema's van liefde en vriendschap, maar wordt ook de complexe relatie tussen de filmmaker en zijn onderwerp in een nieuw licht geplaatst. Wexler verzamelde 120 uur film, waaruit hij deze 60 minuten durende documentaire samenstelde.