A Broken Rule
Zes Afrikaanse mannen lopen door de nacht. Boven hun hoofd dragen ze een lichtkrant. De opgloeiende rode letters zijn moeilijk te lezen. Waarvoor maken de mannen reclame? Wanneer de mannen op een rij gaan staan, vormen de letters de zin: 'C'est beau une règle qui souffre' ('Het is mooi als een regel gebroken wordt'. Vincent Meessen verzet zich tegen het heersende mediabeeld van arme, zieke, door geweld geteisterde Afrikanen. In plaats van slachtoffers zie je raadselaars, die je aanzetten ons keurig geordende wereldbeeld los te laten. Tegelijk nodigen ze uit je te vergapen aan het toverachtige, poëtische beeld dat ze bieden.