Jacinta
Als de 26-jarige Jacinta na een klein jaar de gevangenis verlaat, waar ook haar moeder vastzit, neemt ze zich voor een “succesverhaal” te worden, door af te kicken en zich te herenigen met haar 10-jarige dochter Caylynn. Maar ook al wil ze niets liever dan een normaal leven opbouwen, toch worstelt Jacinta voortdurend met dezelfde krachten die haar in eerste instantie aan de drugs brachten.
Dit intense, aangrijpende portret van een disfunctionele familie die van generatie op generatie ronddraait in een giftige cirkel van drugsverslaving en criminaliteit, wordt buitengewoon intiem en openhartig in beeld gebracht. De oer-Amerikaanse, stralende Jacinta raakte onder invloed van moeder Rosemary verstrikt in een routine van geld ritselen om haar verslaving aan heroïne te onderhouden, nu en dan afgewisseld met een slopende afkickpoging of een nieuw verblijf in de gevangenis.
De neergaande spiraal van Jacinta’s leven maakt moedeloos, maar het voortschrijdend inzicht over de ongezonde relatie met haar moeder, de ondanks-alles-liefdevolle familieleden en de vroegwijze, vrolijk cheerleadende Caylynn werpen sprankjes hoop. Zal Jacinta de cirkel kunnen doorbreken?