Ancestral Secret VR
Een oude Inca-profetie zegt dat de wereld een nieuwe harmonie zal vinden wanneer de condor en de adelaar weer samen vliegen. Waarbij de condor gezien kan worden als vertegenwoordiger van de inheemse volken en de adelaar van wat we tegenwoordig de geglobaliseerde wereld noemen.
In deze VR-ervaring, die gemaakt is in co-creatie met leden van de Q’ero-gemeenschap en beschikbaar is in het Engels, Spaans, Duits en Quechua, wordt de gebruiker uitgenodigd om deel te nemen aan een reeks rituelen van de Q’ero-gemeenschap in Peru. Een stem beschrijft ondertussen de betekenis van de gebeden, gebaren en offerandes waarmee de Q’ero hun band met de natuur bestendigen.
De Q’ero zijn afstammelingen van de Inca’s en leven te midden van het indrukwekkende Vilcanota-hooggebergte in de Andes, waar ze op traditionele manier hun bonte textiel weven. Tijdens hun gefilmde rituelen ziet de gebruiker de opgeroepen magische en heilige krachten als animaties in en boven het landschap zichtbaar worden. Tot en met een geheel geanimeerd visioen van een spirituele dimensie, waar de mythische slang der wijsheid Amaru naar de bron van al het water glijdt en de Q’ero hun profetie vervuld zien worden.