Troublemakers
Tom Hayden en een aantal leden van Students for a Democratic Society gaan in 1965 naar Newark, waar zij met de zwarte gemeenschap het Newark Community Union Project opzetten. TROUBLEMAKERS gaat over de problemen waar de (blanke) organisatoren mee te maken krijgen terwijl ze proberen de levensomstandigheden van de (zwarte) bevolking te verbeteren. De film is vooral interessant als een studie van de organisatie en tactieken van de New Left-beweging.