Het eerste deel van de film laat vrouwen aan het woord. Voor het eerst in 46 jaar vertellen zij in het openbaar over hun gewelddadige ervaringen, die diepe sporen hebben achtergelaten. De vraag is waarom er zoveel verkrachtingen werden begaan door soldaten van het Rode Leger toen dat oprukte. In het tweede deel volgt een analyse van de ernstige gevolgen voor de vrouwelijke slachtoffers, en voor de kinderen die als gevolg van de verkrachtingen werden geboren.