TT3D: Closer to the Edge
Voor motorcoureur Guy Martin is er maar \'e9\'e9n optie: "de race winnen". Daarmee bedoelt hij The Isle of Man Tourist Trophy, kortweg TT, die al bestaat sinds 1907 en te boek staat als de meest spraakmakende en ook gevaarlijkste wegrace ter wereld. In het dagelijks leven werkt de charismatische en tegendraadse Martin in een garage. Zijn grote passie is echter het motorrijden. Hij is een van de mannen die gevolgd wordt in de aanloop naar en het rijden van de belangrijkste wegrace van het jaar. Met behulp van 3D worden de immense snelheden van soms tweehonderd mijl per uur invoelbaar gemaakt. Wat drijft de coureurs hun leven in de waagschaal te leggen? Moet de dood in de ogen gekeken worden om echt te kunnen leven? Martin verloor al verschillende vrienden en collega's op het parcours, maar het weerhoudt hem er niet van de risico's op te zoeken. Of zoals de vrouw van een omgekomen coureur het formuleert: "Je kunt niet houden van opwinding en spanning, zonder het besef dat dood en verlies er deel van uitmaken." Zorgvuldig gecomponeerde archiefbeelden, sc\'e8nes uit het leven van Martin en interviews met betrokkenen bouwen op naar de grote climax: de vijf races tijdens de TT 2010. Het is waanzin, maar aantrekkelijke waanzin.