Bulletproof
Een confronterende blik op de industrie rondom Amerikaanse school shootings, waar geld wordt verdiend aan de bescherming van schoolkinderen. Op een beurs worden kogelwerende schoolborden en bureaus verkocht: ideaal om je in noodsituaties achter te verschuilen. Een tiener laat zien hoe ze zelf kogelvrije kleding is gaan maken. In eerste instantie om haar familie te beschermen, maar al snel blijken haar hoodies een gat in de markt.
Tijdens schiettrainingen die vereist zijn om op school een vuurwapen te kunnen dragen leren docenten hoe ze een aanvaller door het hoofd moeten schieten, alsof ze binnenkort de oorlog ingaan. Het geld dat nu naar camerasystemen en schietlessen gaat, zou ook besteed kunnen worden aan lessen over omgaan met emoties of diversiteit – zo horen we van de persoon die zelf verantwoordelijk is voor de veiligheid op de scholen in zijn district.
De registrerende manier van filmen, waarbij de beelden de ruimte krijgen om voor zichzelf te spreken, nodigt uit tot nadenken over de omgang met vuurwapengeweld in de Verenigde Staten.