Trio
Saxana, Jonas en Lea zitten met zijn drietjes bij elkaar in zo’n bus waarmee elk schoolkamp begint. Jonas leunt tegen het raam en slaapt, of doet alsof. Lea en Saxana bespreken haarproblemen en giebelen over het al of niet dragen van ondergoed. Saxana fantaseert wellustig dat ze een lift krijgt van een negentienjarige, donkerharige hunk met een sixpack in een leren jasje. Het schoolkamp is nog maar net begonnen en de hormonen gieren deze veertienjarige pubers al door het lijf.
Trio laat zien wat er buiten de georganiseerde, pedagogisch verantwoorde activiteiten op een schoolkamp gebeurt. We volgen het drietal vanaf het vertrek tot aan de terugrit enkele dagen later en beleven hun verveling, vriendschap, uitsluiting en onderhuidse spanningen. Regisseurs Benjamin Bucher en Agnese Làposi maken ons deelgenoot van de dynamiek tussen hen, hun obsessies en onzekerheden, hun vluchtige stemmingen en hun relaties met andere klasgenoten. Schijnbaar moeiteloos, maar heel precies vangen zij zo enkele moeilijk grijpbare, maar herkenbare momenten op weg naar volwassenheid.