The Space Between Us
Wat betekent het om een dubbelganger of een tweelingbroer- of zus te hebben? Of hebben we vandaag de dag allemaal digitale dubbelgangers, of we nu willen of niet? De interactieve installatie The Space in Between Us verkent de vaak verholen ruimte tussen ogenschijnlijk helder van elkaar gescheiden entiteiten. Dit kan gaan om de ruimte tussen mens en machine, privacy en toezicht, het zelf en de ander, de observator en het geobserveerde of onze echte lichamen en de digitale representaties daarvan.
Dit in opdracht van IDFA DocLab gemaakte werk combineert twee projecten door verschillende kunstenaars in één installatie. Het multimediale fotografieproject Land of Ibeji van Benedicte Kurzen en Sanne De Wilde en de interactieve installatie Panopticon door Tong Wu en Barak Chamo. Samen nodigen ze bezoekers uit om hun eigen unieke bestaan te bevragen.