Fabryka
Een reportage over een bureaucratische 'werkvergadering' in de Ursus Tractoren Fabriek, met daar tegenover beelden van de bedrijvigheid van de werknemers. Bij Kieslowski zijn de fabrieksarbeiders de helden van de film. Door vertragingen, bureaucratie en defecten kan men in een fabriek niet efficiënt werken.