My Godfather, His Thai Bride and Me
Seppo, eind veertig, is tot over zijn oren verliefd op de Thaise Pin. Hij wil haar naar Finland halen om te trouwen. Seppo en zijn petekind Wille hebben altijd een hechte band gehad, maar de jonge filmmaker kan niet oprecht geloven in de gevoelens van zijn peetvader. Hoe kan er in zo'n ongelijkwaardige relatie sprake zijn van echte liefde? Is dit niet gewoon een vorm van prostitutie? Om de proef op de som te nemen gaat hij in op Seppo's uitnodiging om mee te komen naar Thailand, waar hij Pin zal ontmoeten en met eigen ogen zal kunnen zien wat er aan de hand is tussen de twee geliefden. Seppo denkt Wille's scepsis te kunnen doorbreken: "Ik zie dit als een spel. En dat spel wil ik winnen." Wille Hyvönen toont zich een leerling van Nick Broomfield door zichzelf nadrukkelijk in zijn eigen film te betrekken. Het blijft niet bij observeren: hij intervenieert, confronteert, lokt uit. Maar hij deinst er niet voor terug ook te laten zien hoe ongemakkelijk hij zich voelt met zijn eigen positie, en hoe de twijfel hem bekruipt. Hoe relevant is het eigenlijk welke waarde hij hecht aan de relatie tussen twee mensen die gelukkig zijn met elkaar?