'Welcome to Holland' - Campus Vught
Campus Vught is een opvangplek voor alleenstaande minderjarige asielzoekers (AMA’s) met een kansloze asielaanvraag. Alles is er gericht op terugkeer naar het land van herkomst. Om ze niet met lege handen terug te laten keren, worden ze aangemoedigd Engels of computergebruik te leren. En om de orde te handhaven dragen de AMA’s uniforme kleding en wordt hun gedrag via een puntensysteem gestuurd. Althans, dat was het idee. In deze ontluisterende reportage is te zien hoe het project volledig desintegreert. De Nederlandse praatcultuur en papierwinkel zijn niet opgewassen tegen de desinteresse en mondigheid van de AMA’s. Hoewel de media van de campus werden geweerd, was regisseur Sarah Vos vanaf het begin als een ‘vlieg op de muur’ overal bij, rondlopend over het terrein en als stille getuige bij de vele moedeloos stemmende discussies met en over de vluchtelingen.