Whale Song
Walvissen hebben maar één vijand - de mens. Al meer dan zestig miljoen jaar bewonen zij de oceanen en door menselijk handelen worden ze in hun voortbestaan bedreigd. WHALESONG is een ode aan de schoonheid van de walvis, met zijn massieve elegantie en unieke, door musici gebruikte geluiden. Tegelijk is het een aanklacht tegen wat walvissen wordt aangedaan. De beelden worden slechts begeleid door muziek, niet door commentaar. Mike Valentine, cameraman bij uiteenlopende produkties als speelfilms (Indiana Jones & the last crusade), videoclips (Duran Duran, Inxs) en commercials (Coca Cola, Delta Airlines), maakte voor deze film opnames in de wateren van Antarctica, de Bahamas, Canada, Wales en in de Rode Zee.