Cuba va: The Challenge of the Next Generation
Deze film laat de Cubaanse jongeren aan het woord, die geboren zijn na de Revolutie van 1959 en uit eigen ervaring alleen bekend zijn met het Cubaanse socialisme. Voor het eerst staan ze voor een serieuze uitdaging om oplossingen te bedenken voor de economische crisis waarin hun land verkeert. Studenten debatteren open en spontaan over het lot van hun land, net zoals heavy metal musici. Vrijwilligers op een plantage getuigen van hun wil de verworvenheden Revolutie te beschermen en dissidenten klagen over de repressie. Beelden van het dagelijks leven op Cuba tonen de ernst van de crisis, naast de voordelen van de Revolutie en de rijkdom van de Cubaanse cultuur.