Tegen het vergeten
Een Iraakse kunstenaar worstelt met zijn oorlogsherinneringen die hij omzet in schilderijen, terwijl zijn Nederlands sprekende kinderen tekenen hoe Irak er volgens hen uitziet. Een oude man zingt zacht 'mijn wiegje was een stijfselkissie', maar herkent in een fotoalbum familieleden niet meer. Een fotograaf beschrijft zijn motivatie om vast te leggen, terwijl zijn beelden worden afgewisseld met filmopnamen van dezelfde locaties. Een oude vrouw, die in Nederlands-Indië in een jappenkamp gevangen zat, heeft lijsten van alles. Maar nu ze kleiner gaat wonen, moet ze kiezen wat ze meeneemt. Regisseur Tamara Miranda verweeft hun opmerkingen en handelingen tot een algemeen beeld van herinneren en vergeten bij ouderen. De flarden van herinneringen lopen in elkaar over en zo wordt ook de rol duidelijk van alles waarmee het vergeten wordt tegengegaan: foto's, schilderijen, souvenirs, lijstjes - en filmopnamen.