Jíbaro
Jíbaro's zijn een soort wilde honden die het vee van de boeren aanvallen en hun erf plunderen. De boeren bieden weerstand door continu op de sluwe dieren te jagen. Enrique en Severiano vertellen hoe de honden zijn en hoe moeilijk de jacht op hen is.