We, Students!
Maak kennis met de vriendengroep van Aaron, Benjamin, Nestor en Rafiki, economiestudenten van de universiteit van Nangui, de hoofdstad van de Centraal-Afrikaanse Republiek. De jongens leiden een leven als iedere andere student: een wereld van feestjes, bijbaantjes, eeuwig geldgebrek, flirten, examenstress.
Toch zijn deze jongens en hun vriendinnen extra gemotiveerd. Ze voeren veel politiek en maatschappelijk gemotiveerde discussies, en zitten vol plannen om hun onderontwikkelde land uit de poel van armoede en corruptie te trekken en een eigen toekomst op te bouwen.
Tot die tijd is het een kwestie van goede cijfers halen, zelf de was doen, eten maken, geld verdienen met stom werk – en de camera van Rafiki is erbij. Hij richt de lens op zijn vrienden in alle mogelijke situaties. Dat levert weer nieuwe dimensies op, bijvoorbeeld op als een van hen – in tranen nadat hij voor een examen is gezakt – de filmmaker vraagt of die hem eigenlijk wel ziet als vriend, of vooral als filmpersonage?