The Mute's House
De achtjarige Yousef en zijn dove moeder Sahar zijn de laatste Palestijnse bewoners van een verder leegstaand gebouw in het Israëlische deel van de stad Hebron. Hun eiland binnen de Joodse wijk is door Israëlische soldaten “Het huis van de stomme” gedoopt – ook al is Sahar niet doofstom – en ook gidsen hebben het pand opgenomen in hun rondleidingen. Handig maakt Yousef gebruik van zijn voorrecht om de grens te passeren om naar school te gaan. Via de uitleg van reisleiders wordt het verhaal verteld van Yousef en Sahar, die zich dapper staande houden tegen bedreigingen en pesterijen. Geen van zijn Palestijnse schoolvriendjes kan op bezoek komen en ook de filmmaker mag niet de grens over om met Yousef te filmen in de Palestijnse wijk. Ondanks zijn handicap – Yousef is geboren met één arm – amuseert de jongen zich met de kippen, geiten en konijnen die rondscharrelen in de verruïneerde buurhuizen, speelt hij gitaar en doet videospelletjes. De wonderlijke situatie illustreert op lichtvoetige wijze maar weer eens de absurditeit van het eindeloze conflict.