Dizzy Gillespie
Dit levendige portret van een van de grootste trompetspeler aller tijden komt wellicht voort uit Les Blanks eigen liefde voor de trompet die hij in zijn jeugd bespeelde. Het was in ieder geval zijn diepe belangstelling voor jazz die Gillespie in 1964 tot onderwerp van zijn eerste documentaire maakte. Natuurlijk zit de film vol muziek, maar Blank toont de trompettist ook in zeldzame beelden, bespiegelend over zijn muziek en zijn leven. Daarnaast zijn er fragmenten van Gillespie in concert met zijn fameuze kwintet. Hij oefent ook met Stan Kenton en het Los Angeles Neophonic Orchestra, waarvoor hij in 1965 als eerste gastsolist optrad.