Skip and the Rhythm Rangers
Voor de veertienjarige Skip is dansen het allerbelangrijkste in zijn leven. Hij is zeer ambitieus en wanneer de kans zich voordoet om aan een belangrijke danswedstrijd mee te doen met zijn jongensdansgroep Rhythm Rangers, stort hij zich vol overgave op de repetities in de dansschool in zijn woonplaats.
De choreografie met veel voguing is fysiek uitdagend, maar ook op een ander vlak moeilijk voor Skip. Wat als zijn leeftijdsgenoten hem zo zien? Skip heeft twee goeie dansvrienden, Robin en Kynan, maar buiten de vertrouwde omgeving van de dansschool is zijn leven niet eenvoudig, zo vertelt hij in een interview. Op school wordt hij gepest, want dansen is voor meisjes en homo’s, vinden zijn klasgenoten. Maar Skip gaat voor zijn passie. “Mensen die iets bijzonders doen, komen het verst in het leven,” zegt hij heel stoer en ogenschijnlijk zelfverzekerd. Na het zien van deze korte film weet de kijker dat deze jongen heel wat heeft moeten overwinnen om tot dit inzicht te komen.